7/6/11

1:07
Tomeu l´Amo
El 4 de gener del 2011 el Conseller de Cultura del Govern Balear em proposà una exposició a Sa Quartera d´Inca. Després d´algunes converses acordarem que presentaria el projecte. Vaig perdre 15 dies redactant una completa planificació de la mostra. Sota el títol Dialogant amb els desjectes, pretenia ser una aproximació a la feina dels darrers 10 anys. Vídeo amb imatges i so, escultures, fotografies de gran format, una instal·lació, texts etc... Càlculs de despeses, planificació, muntatge, transport, material de suport etc. Em comunicaren que els hi agradava la proposta i que la passarien a l´Ajuntament d´Inca i que també es planificaria instal·lar-ho a Sa Torre de Ses Puntes de Manacor. Vaig fer dos viatges a Manacor per a planificar l´esdeveniment. En demanaren pressuposts oficials de totes les despeses, el que em dugué una setmana de burocràcia sol·licitant i enviant la informació als proveïdors. El darrer contacte fou una entrevista a Palma per perfilar els detalls amb Climent Romaguera, em digué que el projecte era interessant i que l’havíem de posar en marxa perquè s´estrenàs abans de les eleccions. A les hores li vaig dir: “Aquí teniu la meva feina i proposta, sembla que vos agrada, ara vull saber quina és la vostra proposta”. La seva proposta era que no tenien doblers, que ells posaven el local i un cartell a l´entrada i que no pensaven fer cap catàleg. Davant la meva renúncia a realitzar l´exposició en aquelles condicions, quedarem que ho consultaria. El mateix dia hem respongué que intentarien fer un petit catàleg i que presentés els pressuposts de totes les despeses i que tot anava endavant.
Han passat els mesos, han passat les eleccions i no he tornat a saber res més. M´han fet perdre els temps i els doblers. Publico aquesta informació per si qualcú li pot servir de res, deixant al vostre criteri la valoració dels fets. A mi m´ha servit d’experiència per no tornar a travelar amb la mateixa pedra.