20/8/11

7:35
Nota de AAVIB: La dirección de Turismo habría de aclarar qué entiende por lleure nocturn "de qualitat" y qué piensa hacer al respecto.
La realidad tiene un aspecto distinto al que se muestra en este vídeo, seguramente menos cutre pero quizá intrínsecamente peor.

La cançó d’un grup britànic que presenta l’Illa pitiüsa com un indret de descontrol i brutor encén els responsables de Turisme

E.P. Diari de Balears
Portada del disc, Pizza in Ibiza
El grup britànic de comèdia musical The Beast of Midnight està fent l'agost amb la cançó Pizza in Ibiza, en què els componentes de la banda, Stefan Abingdon, Wakely Dru i Ashley Horne, narren les seves experiències com a turistes britànics a l'Illa i en què expliquen, entre altres perles, que allà no hi ha necessitat de dipositar el fems dins els contenidos i n'hi ha prou "de llançar-lo a la mar". El videoclip de la cançó ja té més de 200.000 visites a la xarxa Youtube, d'ençà que va ser penjat a començament de juliol, i mostra els músics per diversos carrers de Sant Antoni de Portmany, fent bulla com qualsevol turista britànic al West End. "És el mateix que Anglaterra, però amb sol", diu la cançó, que afegeix frases com "tots a contreure malalties venèrees".
"En benefici propi"
El director general de Turisme, Jaime Martínez, considerà ahir "intolerable" que "quatre vàndals" utilitzin i "taquin" la imatge d'Eivissa per a "benefici propi". Amb aquestes paraules, el responsable autonòmic al·ludia al vídeo del grup anglès, que presenta l'Illa com un indret de desfasament, descontrol i brutícia. Martínez critica que l'estampa que aquests "vàndals" donen d'Eivissa és "falsa i distorsionada" i ha lamentat que, a més, la finalitat del vídeo sigui promocionar la banda a costa de l'Illa, mentre en degraden la imatge.
El director general de Turisme explica que a Eivissa hi ha una important oferta de lleure nocturn que "s'ha de mantenir", igual que s'han de conservar i promocionar aquells altres productes turístics que fan de la Pitiüsa una destinació amb una important oferta diversificada. I cita, l'oferta cultural, ambiental, històrica i gastronòmica.
En aquest sentit, Martínez criticà que si la banda volia reflectir la diversió nocturna a Eivissa "tampoc no ho ha aconseguit", ja que la imatge que transmeten en el vídeo "no s'ajusta gens ni mica a allò que és Eivissa".
En aquest punt, reconeix que és necessari no abandonar la promoció dels valors d'Eivissa, "continuar treballant per potenciar la diversificació del producte", apostar per la cultura i el patrimoni històric i mediambiental. Sense oblidar, però, que el lleure nocturn ha de ser "de qualitat", afegí.
Veure vídeo